دسته‌بندی نشده

بهترین خدمات کوچینگ کسب و کار

بهترین خدمات کوچینگ کسب و کار

وقتی می‌گویم «مربی کسب‌وکار»، ممکن است بلافاصله سخنرانان انگیزشی جذاب، اتاق کنفرانس هتل را تصور کنید. اما کوچینگ کسب‌وکار می‌تواند مهم‌ترین سرمایه‌گذاری باشد که در حرفه یا کسب‌وکار خود انجام می‌دهید، زیرا می‌تواند به طور مستقیم به شما نکات دنیای کسب و کار را بیاموزد.

داشتن یک مربی کسب و کار یا کارآفرینی می تواند به عنوان یک منبع عالی جهت پیشرفت و توسعه برای انواع مختلف کسب و کارها باشد. چه یک کارآفرین و مدیر حرفه ای در کسب و کار خود باشید و چه تازه‌کار، مربی کسب و کار مناسب می‌تواند شما را در مسیری سودآور به سوی موفقیت قرار دهد.

در این مقاله بررسی خواهیم کرد که کوچ کسب‌وکار کیست، چه اقداماتی انجام می‌دهد و چگونه می‌توان یک کوچ کسب و کار مناسب و کاربلد پیدا کرد. پس در ادامه همراه ما باشید.

کوچینگ کسب و کار چیست؟

کوچ های کسب و کار به کارآفرینان، صاحبان مشاغل و حرفه ای ها به روش های مختلف کمک می کنند تا رشد کنند. آنها پرداختی دریافت می کنند و معمولاً بر اساس یک برنامه ثابت کار می کنند تا بازخورد عملی، مشاوره شخصی و برنامه های رشد را برای مشتریان خود به اشتراک بگذارند تا درآمد شرکت را افزایش دهند، رشد شغلی یا رشد کسب و کار خود را افزایش دهند.

هدف یک کوچ کسب و کار کمک به صاحبان کسب و کار است که بر نقاط قوت رهبری خود تأکید و تقویت کنند، نقاط ضعف را کاهش دهند و مسیر روشنی را ایجاد کنند که به آنها کمک کند تصمیمات تجاری بهتری بگیرند و چشم انداز کلی خود را آشکار کنند.

کوچینگ کسب و کار چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

  • تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت کسب و کار
  • برنامه ریزی استراتژیک برای رشد و پایداری کسب و کار شما
  • مشاوره حرفه‌ای طراحی شده برای کمک به شما در به دست آوردن دیدگاه ارزشمند
  • ایجاد و بازنگری وظایف مختلف عملیات تجاری
  • مسئولیت پذیری برای رسیدن به هدف در سازمان

کوچ کسب و کار از شما انتظار دارد که در طول جلسات فعالیت داشته  تا بتوانید روی کسب و کار خود کار کنید. بنابراین، هنگام کار با یک کوچ، علاوه بر اینکه شناخت کافی از سازمان خود دارید و اطلاعات خود را در این باره در اختیار کوچ کسب و کار قرار می‌دهید بلکه شناخت کافی هم از خود دارید و از نقاط ضعف و قوت خود به خوبی آگاه هستید.

نکته مهم دیگر این است که باید بدانید به عنوان یک کارفرما بهره‌مندی از خدمات کوچ کسب و کار می‌تواند باعث ایجاد ارزش برای کسب و کار شما شده و حتما در روند کاری خود سود و رشد بیشتری تجربه کنید.

کوچ کسب و کار فیزیکی در مقابل کوچ کسب و کار آنلاین

کوچ کسب و کار فیزیکی یا محلی مزیت اضافه کار با شخصی را ارائه می دهند که بازار را از نزدیک درک می کند و از دانش خود در مورد جامعه برای کمک به شما استفاده می کند. آنها همچنین می توانند به طور بالقوه به شما کمک کنند تا با ارجاع بر اساس نیازهای شما، ارتباط و همکاری با سایر مشاغل داشته باشید.

کوچ کسب و کار آنلاین این امکان را به شما می‌دهند که در هر جایی که هستید از خدمات آنان استفاده نمایید و اگر نیاز به ارسال مدارک و اسناد بود بتوانید از طریق اینترنت و نرم‌افزارهای آنلاین موجود اقدام به اشتراک گذاری هر آنچه که لازم است کنیدبنابراین اگر میخواهید جلسات کوچ کسب و کار مقرون به صرفه تری داشته باشید قطعا کوچ کسب و کار آنلاین می‌تواند به نسب کوچینگ محلی یا فیزیکی انتخاب مناسب‌تری برای شما باشد.

چرا یک کوچ کسب و کار استخدام کنید؟

  • خودآگاهی بیشتر و طرز فکر مثبت
  • شفافیت در مورد چگونگی موفقیت و مراحل مورد نیاز برای رسیدن به آن
  • توسعه مهارت های نرم انتقادی و تصمیم گیری
  • مسئولیت پذیری و رشد
  • افزایش عملکرد فردی، بهره وری و اعتماد به نفس

برای مدیران عامل، بنیانگذاران، و مدیران اجرایی استفاده از خدمات کوچینگ کسب و کار انتخاب مناسبی خواهد بود چرا که مسیر موفقیت را برای آنان هموارتر کرده و راه درست را به خوبی به آنان نشان می‌دهد. رهبران به توسعه تیم ها کمک می‌کنند و کوچ کسب و کار به توسعه رهبران کمک می‌کنند.

فواید همکاری با کوچ کسب و کار

1. خودآگاهی بیشتر و طرز فکر مثبت

یک کوچ کسب و کار به شما کمک می‌کند تا خودآگاهی در تجارت را بیاموزید به این معنا که بتوانید نقاط قوت خود و همچنین نقاط ضعف خود را که نیاز به توسعه بیشتر دارند را شناسایی کنید. هدف این است که از طریق خودآگاهی، کنترل بیشتری بر فرآیندهای خود داشته باشید و یک ذهنیت مثبت ایجاد کنید که منجر به موفقیت می‌شود.

2. مراحل رسیدن به موفقیت

یک کوچ کسب و کار موفق که بیش از چندین پروژه موفق و سودآور داشته قطعا بهتر از هرکسی دیگر می‌تواند به شما کمک کند که مسیر موفقیت را طی کرده و راه درست را در این مسیر انتخاب کنید.

مطمئناً، موفقیت برای هرکسی معنای متفاوتی دارد، بنابراین کوچ کسب و کار به شما کمک می‌کنند تا موفقیت را برای کسب و کارتان و خودتان مشخص کند و شما را برای رسیدن به موفقیت و اهدافتان یاری دهد.

3. توسعه مهارت های نرم انتقادی و تصمیم گیری

همانطور که در بالا ذکر شد، مربیان کسب‌وکار دارای تجربه تجاری قابل توجهی هستند که از طریق آن می‌توانند به شما در توسعه مهارت‌های نرم حیاتی مورد نیاز برای دستیابی به موفقیت تجاری کمک کنند و به شما آموزش دهند که چگونه این مهارت‌ها را در تصمیم‌گیری تجاری خود به کار ببرید.

4. مسئولیت پذیری و رشد

یک کوچ کسب و کار هیچ سهم شخصی در سرمایه گذاری شما ندارد، بنابراین آنها بینش ارزشمند و بی طرفانه ای از کسب و کار شما در وضعیت فعلی آن و فرآیندهایی که انجام می دهید به شما می دهند. به نوبه خود، درک اینکه چگونه کسب و کار شما برای یک فرد خارج از سازمانتان به نظر می‌رسد به شما کمک می کند تا در برابر فرآیندهای خود، چه خوب و چه بد، مسئولیت پذیر باشید و درک کنید که چه چیزی باید تغییر کند.

کوچ کسب و کار همچنین شما را در قبال اهدافتان مسئول می‌داند، زیرا می‌دانید که آنها آنجا هستند تا پیشرفت شما را دنبال کنند و نظاره گر رسیدن شما به نقاط عطفتان باشند.

5. افزایش عملکرد فردی، بهره وری و اعتماد به نفس

عملکرد، بهره وری و اعتماد به نفس شما با جلسات کوچینگ کسب و کارتان افزایش خواهد یافت و همچنین با داشتن جلسات بیزینس کوچینگ موارد زیر در شما رشد خواهد کرد که این موارد شامل:

  • خودآگاهی و طرز فکر مثبت
  • مهارت‌های مورد نیاز برای تصمیم گیری های تجاری ارزشمند
  • مسئولیت پذیری برای فرآیندهای خود و تشخیص اینکه در کجا تغییر لازم است.

آیا داشتن بیزینس کوچینگ یا کوچ کسب و کار ارزشمند است؟

یک کوچ کسب و کار یا بیزینس کوچ دانش و تجربه ای را که شما برای موفقیت در کسب و کار خود را دارید به شما نشان می‌دهد و این ممکن است درصد آزمون و خطای شما را کاهش داده و سریع‌تر به آنجایی که باید باشید برسید.

اگر فقط به بازاریاب و یا دیجیتال مارکتر نیاز دارید بهتر است با استخدام یک بازاریاب این خلاء را پر کنید اما اگر برای کل فرآیند کسب و کار خود نیاز به یک راهنما دارید قطعا استخدام کوچ کسب و کار یا بیزینس کوچ می‌تواند به شما کمک بزرگی کند.

اکنون که مزایای استخدام یک مربی کسب و کار را می‌دانیم، بیایید به این موضوع بپردازیم که در صورت آمادگی، کجا می‌توانیم آن را پیدا کنیم.

چگونه یک کوچ کسب و کار (بیزینس کوچ) پیدا کنیم؟

1. مارکت پلیس‌ها

یک وب سایت به سبک مارکت پلیس منبع ارزشمندی برای یافتن کوچ کسب و کار در منطقه محل زندگی شما است زیرا می توانید پروفایل‌های کوچ‌ها را برای مهارت‌های خاص مرتبط با نیازهای خود بررسی، رتبه بندی‌ها و نظرات مشتریان را مرور  و هزینه‌های خدمات بیزینس کوچینگ را مشاهده نمایید. با این روش می‌توانید به راحتی متوجه شوید که آیا آنها با نیازهای شما مطابقت دارند و آیا مشتریان قبلی از خدمات آنان راضی هستند یا خیر.

2. ارجاعات

هنگامی که به دنبال یک کوچ کسب و کار هستید، ارجاعات به شما کمک می کند تا یک تایید صادقانه از مشتری قبلی یا فعلی در مورد میزان موفقیت کوچ کسب و کار به دست آورید. علاوه بر این، می‌توانید در مورد مدل کوچینگ آنها سؤال کنید و اینکه آیا ارجاع دهنده احساس کرده است که با این کوچ توانسته است به اهداف خود برسد.

3. لینکدین

لینکدین برای یافتن کوچ های کسب و کار عالی است زیرا مملو از متخصصان حرفه ای است. می‌توانید از ارتباطات خود درخواست ارجاع دهید یا به سادگی پروفایل‌ها و زومه‌های آنان را بررسی کنید تا حسی از تجربیات و مجموعه مهارت‌های آنها پیدا کنید و توصیفات و تأییدیه‌های مشتریان قبلی را بخوانید.

4. رهبری فکری

مربیان کسب و کار اغلب محتوای رهبری فکری را به اشتراک می گذارند که فلسفه کسب و کار آنها را بیان می کند. رهبری فکری، یک تغییر بزرگ و همیشگی در یک صنعت ایجاد می‌کند؛ کسی که ایده‌های نو ارائه می‌دهد و آنها را عملی می‌کند، رهبر فکری آن بازار نام دارد.

صرف نظر از اینکه چگونه باید کوچ کسب و کار پیدا کنید، توجه داشته باشید که باید یک جلسه آشنایی با یک کوچ داشته باشید تا اهداف خود را برای آنها توضیح دهید و ببینید می‌توانند به شما کمک کنند یا خیر. همچنین یک دید کلی به شما می دهد که اگر بخواهید با هم کار کنید یا اگر نیاز به جستجو داشته باشید، رابطه شما با آنها چگونه خواهد بود.

بهترین خدمات کوچینگ کسب و کار

کوچینگ اختصاصی:

  • تدوین استراتژی کسب و کار
  • آموزش کسب و کار
  • آموزش فردی
  • نظارت و بررسی
  • پشتیبانی

خدمات مشاوره:

  • برندسازی
  • ارائه استراتژی بازاریابی
  • مشاوره تبلیغات
  • مشاوره سرمایه‌گذاری و مالی
  • مشاوره دیجیتال مارکتینگ

توسعه کسب و کار:

  • طراحی برندبوک
  • طراحی بوم کسب و کار
  • اراده بیزینس مدل
  • تدوین بیزینس پلن
  • تدوین رودمپ
  • تدوین گانت چارت
  • استراتژی بازاریابی
  • دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی کمپین تبلیغاتی
  • برنامه ریزی بودجه
  • طراحی سایت و سئو
  • سوشال

امیدارویم با مطالعه این مقاله هرآنچه که لازم است درخصوص نحوه همکاری با بیزینس کوچ بدانید را به دست آورده باشید و بدانید که با دریافت خدمات کوچینگ کسب و کار باید به کجا رسیده و چه موفقیت‌هایی در سر راه شما قرار بگیرد. اگر احساس می‌کنید برای پیشرفت و توسعه در مسیر کار خود نیاز به مشاوره کوچینگ شغلی یا کوچینگ سازمانی دارید از طریق صفحه درخواست مشاوره اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *