دسته‌بندی نشده

چگونه می‌توانید یک منتور کوچینگ مناسب پیدا کنید؟

چگونه می توانید یک سوپروایزر (ناظر) کوچینگ مناسب پیدا کنید؟

اگر یک کوچ زندگی هستید، ممکن است بخواهید یک سوپر وایزر (سرپرست یا ناظر) یا منتور پیدا کنید که بتواند از پیشرفت حرفه‌ای شما حمایت کند، بازخورد ارائه دهد و به شما در غلبه بر چالش‌ها کمک کند. با این حال، همه منتور یا سرپرستان واجد شرایط، با تجربه یا مناسب برای نیازهای شما نیستند. چگونه می توانید مورد مناسب خود را پیدا کنید؟ در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در این زمینه وجود دارد.

مشخص کردن اهداف خود

قبل از انتخاب سرپرست یا منتور، باید ایده روشنی از آنچه می‌خواهید از رابطه به دست آورید داشته باشید. اهداف یادگیری خاص، زمینه های بهبود یا چالش‌های شما چیست؟ چگونه ترجیح می دهید بازخورد، راهنمایی یا پشتیبانی دریافت کنید؟ هر چند وقت یک بار و برای چه مدت می‌خواهید با منتور خود ملاقات کنید؟ داشتن چشم انداز روشن از اهداف به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های خود را محدود و انتظارات خود را بیان کنید.

تحقیق و بررسی

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، می‌توانید جستجو برای منتور یا ناظر بالقوه را آغاز کنید. می‌توانید از منابع مختلفی مانند فهرست راهنمای آنلاین، انجمن‌های حرفه‌ای، رسانه‌های اجتماعی، ارجاع‌ها یا گواهی‌ها استفاده کنید. با این حال، شما نباید تنها به اعتبارنامه‌ها یا توصیه‌ها اعتماد کنید باید سابقه، تجربه، رویکرد و سبک آن‌ها را بررسی کنید. شما می‌توانید این کار را با بررسی وب سایت‌ها، نمونه کارها، توصیفات یا مطالب منتشر شده آن‌ها انجام دهید. همچنین می‌توانید مستقیماً با آن‌ها تماس بگیرید و در مورد شرایط، روش‌ها، هزینه‌ها و در دسترس بودن سؤالات از آن‌ها بپرسید.

ارزیابی تناسب

پس از انجام تحقیقات ، باید فهرست کوتاهی از نامزدهایی داشته باشید که با معیارهای شما سازگاری دارند. قدم بعدی ارزیابی تناسب بین شما و آنهاست. شما می‌توانید این کار را با یک جلسه آزمایشی، مشاوره یا مصاحبه با آن‌ها انجام دهید. این به شما فرصتی می‌دهد تا ببینید چگونه کار می کنند و چگونه ارتباط برقرار می کنند. همچنین باید به احساس خود، میزان راحتی و میزان اعتماد و ارتباطتان با آن‌ها توجه کنید. شما می‌خواهید فردی را بیابید که نه تنها صلاحیت داشته باشد، بلکه با شخصیت، ارزش‌ها و اهداف شما سازگار باشد.

ارزیابی نتایج

هنگامی که یک سرپرست یا منتور را انتخاب کردید و کار با آن‌ها را شروع کردید، باید به طور منظم نتایج رابطه را ارزیابی کنید. شما باید پیشرفت، دستاوردها، بازخوردها و رضایت خود را دنبال کنید. همچنین باید از سرپرست یا منتور خود بازخورد بخواهید و به او بازخورد بدهید. شما باید صادق، محترم و سازنده باشید همچنین باید برای یادگیری، رشد و تغییر آماده باشید. اگر با هر گونه مشکل، درگیری یا نارضایتی مواجه شدید، باید در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی کنید و به دنبال راه حل باشید. همچنین باید اهداف و انتظارات خود را به صورت دوره ای مرور کنید و در صورت نیاز آن‌ها را تعدیل کنید.

تنوع طلبی

در نهایت، نباید خود را به یک سرپرست یا منتور محدود کنید بلکه می‌توانید از داشتن منابع متعدد یادگیری، پشتیبانی و الهام بهره‌مند شوید. درخصوص دیدگاه‌ها، رویکردها، زمینه‌ها و تخصص‌ها به دنبال تنوع باشید.شرکت در دوره‌های آموزشی یا کارگاه‌ها، داشتن یک شبکه متنوع از ناظران یا منتورها، پیشرفت حرفه‌ای شما را تضمین و به شما کمک می کند به عنوان یک کوچ زندگی بهتر رشد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *